Polska drużyna wygrywa cybernetyczny konkurs NATO

Polska drużyna wygrywa cybernetyczny konkurs NATO

Zespół złożony z żołnierzy Wojska Polskiego zajął pierwsze miejsce w NATO TIDE Hackathon 2023 — poinformował w sobotę minister obrony Mariusz Błaszczak

Celem wydarzenia, które odbyło się w Warszawie 20-24 lutego, jest „opracowanie rozwiązań z zakresu interoperacyjności, które mają napędzać transformację cyfrową w NATO". 

W pięciodniowej rywalizacji wzięło udział 26 zespołów z 15 państw, m.in. Belgii, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec oraz Ukrainy, która była partnerem wydarzenia. Polskę reprezentowały drużyny z: Dowództwa Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni, Wojskowej Akademii Technicznej (2 zespoły), Akademii Wojsk Lądowych oraz wspólny zwycięski zespół WAT i RCI Bydgoszcz. 

Uczestnicy szukali nowych pomysłów, które pozwolą Sojuszowi na opracowanie rozwiązań w zakresie interoperacyjności, i otrzymali trzy zadania, z których mieli wybrać jedno do wykonania: 

— Pierwsze polegało na sformułowaniu wskaźników i zademonstrowaniu interaktywnego dashboardu, który śledzi federacyjne usprawnienia interoperacyjności, aby zapewnić wgląd w interoperacyjność dla problemów wielu dziedzinowych,
— Drugie polegało na zaprezentowaniu narzędzia analizy treści zdolnego do monitorowania kanałów informacyjnych za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz monitorowania komunikatorów internetowych,

— Trzecim zadaniem wyboru było opracowanie koncepcji nawigacji wizualnej dla małych bezzałogowych statków powietrznych.

Polski zespół "Coddiers" został nie tylko zwycięzcą całej imprezy, ale także jednego z zadań, które polegało na opracowaniu koncepcji nawigacji wizualnej dla małych bezzałogowych statków powietrznych.

W innych zadaniach pierwsze miejsca zajęły zespoły z Ukrainy i Holandii. 


Gospodarzem tegorocznej edycji międzynarodowego hackathonu było Dowództwo Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. 


Avatar
Lut 6
Snap redukuje 10 % swoich pracowników
Snap planuje zwolnić około 10 % swoich pracowników, ponieważ firma nadal boryka się ze spadkami na rynku reklamy cyfrowej.
Paz 16
Python 3 traci popularność. 93 % ankietowanych programistów wybiera Python 2
Nowe badanie przeprowadzone przez Python Software Foundation wykazało, że wykorzystanie Pythona 2 wzrosło w stosunku do poprzedniego roku.
Gru 17
John Carmack odchodzi z Meta. „Zmęczyłem się walką”
Carmack, znany ze swojej pracy w VR i klasycznych grach, takich jak Doom i Quake, rezygnuje ze stanowiska konsultanta CTO w Meta.

Ta strona używa plików cookie, aby zapewnić Ci lepsze wrażenia podczas przeglądania.

Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookie i jak zmienić preferencje dotyczące plików cookie w naszej Polityka plików cookie.

Zmień ustawienia
Zapisz Akceptuj wszystkie cookies